Persbericht : 27/09/2015 : Vlaams Belang feliciteert FPÖ voorzitter

Vlaams Belang feliciteert FPÖ-voorzitter Heinz-Christian Strache

Het Vlaams Belang feliciteert FPÖ-voorzitter Heinz-Christian Strache met de spectaculaire verkiezingsoverwinning die zijn partij vandaag behaalde bij de deelstaatverkiezingen in Oberösterreich.

Met een verdubbeling van haar stemmenaantal komt de FPÖ als enige, grote overwinnaar uit de stembusslag. De Oostenrijkse kiezers hebben de afgelopen deelstaatverkiezingen onmiskenbaar aangegrepen om op een uiterst democratische, maar tegelijk besliste manier duidelijk te maken dat zij baas in eigen land willen blijven.

Met de indrukwekkende score die de FPÖ vandaag in Oberösterreich neerzet, wordt opnieuw aangetoond dat de standpunten van partijen zoals het Vlaams Belang actueler zijn dan ooit en beantwoorden aan wat steeds bredere lagen van de bevolking denken.

De strijd voor identiteit, nationale soevereiniteit en sociale rechtvaardigheid – en tégen massa-immigratie, EU-bemoeizucht en neoliberale globaliseringswaan – krijgt door de verkiezingsoverwinning van de FPÖ de volle wind in de zeilen.

Het resultaat van de ‘Freiheitlichen’ is wellicht slecht nieuws voor de Oostenrijkse politieke klasse en het zelfgenoegzame EU-establishment, maar hoopgevend voor Oostenrijk én Europa.

Tom Van Grieken
Voorzitter Vlaams Belang